chalazal سیاسی روزنامه روزنامه ها روزنامه های سیاسی

chalazal: سیاسی روزنامه روزنامه ها روزنامه های سیاسی روزنامه های صبح تیتر یک روزنامه تاپ نیوز

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی جمعیت کشور عزیزمان ایران چه زمانی به ۱۰۰ میلیون نفر خواهد رسید؟

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت شرکت ثبت احوال با اشاره به این که در پرسشها جمعیتی باید صریح بود و وضع حال چنان که گفته می‌شود تیره و تار نیست، گفت:

جمعیت کشور عزیزمان ایران چه زمانی به ۱۰۰ میلیون نفر خواهد رسید؟

جمعیت کشور عزیزمان ایران چه زمانی به ۱۰۰ میلیون نفر خواهد رسید؟

عبارات مهم : جمعیت

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت شرکت ثبت احوال با اشاره به این که در پرسشها جمعیتی باید صریح بود و وضع حال چنان که گفته می شود تیره و تار نیست، گفت: جمعیت کشور در سه دهه آینده به ۱۰۰ میلیون نفر می رسد .

به گزارش ایسنا ؛محمد باقر عباسی در گفتگویی به مناسبت روز جهانی جمعیت، گفت: قرن حاضر را با جمعیت ۱۰میلیونی شروع کرده ایم و در حال به آخر رساندن آن با جمعیتی بیش از ۸۰میلیون هستیم. با تغییرات رخ داده در کشور، گسترش شهرنشینی، تحول سبک زندگی، گذار از روابط خانوادگی پدرسالارانه به روابط مدنی، تحولات بازار کار، آمار ازدواج و… عملاً جمعیت کشور عزیزمان ایران درگیر مسائلی نوظهور و تجربه نشده در تاریخ خود هست. این امر در سیاست های کلی جمعیت، ابلاغی مقام معظم رهبری نمودی عینی یافته هست. مرور این سیاست ها نشاندهنده اهمیت بالای پرسشها جمعیتی جهت ایشان و کل جامعه است.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت شرکت ثبت احوال در پاسخ به این سئوال که چه مباحث مهمی در مورد سیاست های جمعیتی کشور عزیزمان ایران قابل ملاحظه هست، گفت: تمامی مواردی که در سیاست های کلی جمعیت نمود یافته قابل ملاحظه هست. ضمن آنکه تقلیل مساله جمعیت به زیاد کردن کمی صرف آن، شاید اجحاف در حق این سیاست های هوشمندانه باشد. در این سیاست ها علاوه بر ضرورت «ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با زیاد کردن قیمت باروری به بیش از سطح جانشینی» به پرسشها مهمی اشاره شده است است که از جمله می توان به برطرف موانع ازدواج، توجه خاص به سلامت باروری مادران، تحکیم بنیان خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی، ارتقای امید به زندگی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تکریم سالمندان، توانمندسازی جمعیت در سن کار، بازتوزیع فضایی و جغرافیایی جمعیت متناسب با ظرفیت زیستی با تأکید بر تأمین آب، مدیریت مهاجرت به داخل و خارج و پرسشها دیگر جمعیتی که به ظرافت در این سیاست ها شناسایی و معرفی شده است و کم توجهی به آنها اشاره کرد که باعث می شود نتوان از تمامی ابعاد این سیاست های دقیق و پیشرفت ساز بهره مند شد.

جمعیت کشور عزیزمان ایران چه زمانی به ۱۰۰ میلیون نفر خواهد رسید؟

برای زیست سالمندان آماده نیستیم

وی در ادامه افزود: پرسشها جمعیتی در هم تنیده است و نمی توان به بخشی از آن توجه کرد و بخشی را مغفول گذاشت. همزمان به فکر تسهیل شرایط فرزندآوری هستیم و بیش از آن باید به ایجاد امکان تشکیل خانواده فکر کنیم. همچنین زیاد کردن میانگین سن ازدواج در سال های اخیر عنوان دغدغه برانگیزی هست. برای

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت شرکت ثبت احوال با اشاره به این که در پرسشها جمعیتی باید صریح بود و وضع حال چنان که گفته می‌شود تیره و تار نیست، گفت:

شکل گیری خانواده، توانمندسازی جمعیت در سن کار و زیاد کردن درآمد سرانه اولویت بالایی دارد. در عین حال به رشد طلاق و ضرورت بازاندیشی به بازار ازدواج با نشانه تسهیل ازدواج های بعد از طلاق باید اندیشید و در نهایت هم سالمندی را به عنوان حقیقتی غیرقابل اجتناب مورد توجه قرارداد .

عباسی به عنوان سالمندی اشاره کرد و با بیان این که با زیاد کردن فرزندآوری هم تعداد سالمندان سال های آتی دست خوش عوض کردن نخواهد شد بلکه نسبت آنان به کل جمعیت شاید کوچکتر شوند، اضافه کرد: واقعیت آن است که شهرهای ما آمادگی زیست سالمندان را هنوز به دست نیاورده اند. محیط های سالمنددوست یک دغدغه جدی هستند. همچنین به اقتصاد سالمندان هم باید فکر کرد. وضع حساب انتقالات در کشور باید به دقت بررسی شود تا بدانیم سرمایه های فردی و خانوادگی چگونه تبادل می شود. باید از آینده خود به عنوان سالمند اطمینان نسبی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که به ارائه تمامی آمارها می پردازیم و توجه بیشتری به بعضی آمارها نداریم، اظهار داشت: به شکل براق و در تابعیت از قانون انتشار آزاد اطلاعات، بدون هیچ گونه تبعیض، آمارهای انسانی تولید شده است در شرکت ثبت احوال کشور را منتشر کرده ایم. در حقیقت از برنامه اول توسعه، اهتمام به ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیت کشور شروع شد. این پایگاه با هزینه و ممارست زیاد شکل گرفته و به امکان های اولیه محاسبات جمعیتی دست یافته هست. همچنین با حل مسئله ثبت عوض کردن نشانی می توان به رصد مداوم وضع جمعیت کشور در آینده نزدیک از طریق این پایگاه پرداخت.

جمعیت کشور عزیزمان ایران چه زمانی به ۱۰۰ میلیون نفر خواهد رسید؟

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت شرکت ثبت احوال در باره داده های پایگاه گفت: برپایه داده های این پایگاه، میزان باروری کل (یعنی تعداد میانگین فرزندانی که یک مادر در طول دوران باروری خود به دنیا می آورد) در سال ۱۳۹۵ (برای زنان ایرانی ساکن کشور) ۱۴ر۲ فرزند بوده است.

برای خالص تر کردن این شاخص باید با لحاظ کردن جمعیت زنان متاهل، میزان باروری نکاحی را محاسبه کرد که جهت آن سال نشاندهنده رقم ۴ر۳ فرزند هست. یعنی زنان ازدواج کرده ایرانی به طور میانگین بیش از سه فرزند به دنیا می آورند. توصیه مهمتر آن است که در پیمایش انجام شده است به وسیله پژوهشکده آمار، زوج های جوان در وقت ازدواج به طور میانگین خواستار ۳ر۲ فرزند بودند و این یعنی بیش از سطح جانشینی.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت شرکت ثبت احوال با اشاره به این که در پرسشها جمعیتی باید صریح بود و وضع حال چنان که گفته می‌شود تیره و تار نیست، گفت:

جمعیت ۱۰۰ میلیونی کشور عزیزمان ایران در ۳ دهه آینده

به گفته وی، در پرسشها جمعیتی باید صریح بود. وضع حال چنان که گفته می شود تیره و تار نیست. ما جمعیت نزدیک به ۱۰۰میلیون نفر را در ۳۰سال آینده تجربه خواهیم کرد.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت شرکت ثبت احوال در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که میزان باروری کل روند افزایشی خواهد داشت یا خیر، اظهار داشت: ضرورتاً این گونه نیست. با گذر وقت و تغییرات نسلی حتی می توان انتظار کم کردن این میزان را هم داشت. موضوعی که در سال های انتهایی دهه ۸۰رخ داد و باعث شد در سال ۱۳۹۰شاهد رقم ۸ر۱ جهت میزان باروری کل کشور باشیم، یعنی رقمی کمتر از سطح جانشینی.

جمعیت کشور عزیزمان ایران چه زمانی به ۱۰۰ میلیون نفر خواهد رسید؟

وی حفظ میزان باروری کل در سطح جانشینی را نیازمند فراهم شدن مؤلفه های متعددی خواند و گفت: جامعه ما گذار دوم جمعیتی را پشت سر گذاشته است و بسیاری از افراد متولد دهه ۶۰ حتی فرزندان دوم خود را هم به دنیا آورده اند و آرام آرام شاهد مادران دهه هفتادی هستیم که از لحاظ عددی تقریبا نصف مادران دهه شصتی هستند. ضمن آنکه زیاد کردن سن ازدواج باعث تأخیر در ورود به فرآیند باروری می شود، ولی فراموش نکنیم در حال گذار از پنجره طلایی جمعیت هستیم. اگر بتوانیم در این دوران به سود جمعیتی حاصل از حضور حدود ۷۰درصد جمعیت در سن فعالیت دست پیدا کنیم، انگیزه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی شکل گیری خانواده های بزرگتر را ایجاد کرده ایم. ضمناً توجه داشته باشیم، نسلی که خود تک فرزند بوده و پرسشها آن را تجربه کرده ، حال که مادر و پدر می شو د، به شرط فراهم بودن شرایط ممکن است تک فرزندی را به فرزندان خود تحمیل نکند و مجدداً خانواده هایی با بعد وسیع تر تجربه شود.

وی به وضع موالید در کشور اشاره کرد و افزود: تعداد موالید کشور از سال ۱۳۹۵به بعد روند کاهشی را تجربه کرده هست. این در حالی است که بعد از سال ۱۳۸۰که تعداد تولد هر سال به یک میلیون کم کردن یافته بود، شاهد روند افزایشی بودیم که در سال ۱۳۹۴به رقم یک میلیون و ۵۷۰هزار رسید. این روند کاهشی احتمالاً استمرار خواهد یافت، ولی واقعیت آن است که روند ثبت ازدواج در کشور از سال ۱۳۹۰کاهشی بوده و سال به سال با توجه به کم کردن افراد در معرض ازدواج کمتر می شود. بدیهی است در این حالت خانواده های کمتری شکل می گیرد و به شکل طبیعی با کم کردن موالید هم مواجه خواهیم شد.

به گفته مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی شرکت ثبت احوال، تعداد موالید ثبت شده است در سال ۱۳۹۶برابر یک میلیون و ۴۸۷هزار نفربوده هست. یعنی ۸ر۱۸ تولد به ازای هر هزار نفر جمعیت کشور. این شاخص در سال ۱۳۹۵، ۵ر۱۹ در هزار نفر بود.

عباسی در آخر با بیان این که یکی از نکات قابل توجه تغییرات رخ داده در مباحث جمعیتی، شروع فرآیند فرزندآوری هست، گفت: در سال ۱۳۹۶حدود ۱۴۶هزار نوزاد با فاصله یک سال و کمتر از ازدواج والدینشان به دنیا آمده اند یعنی حدود ۱۰درصد. حدود ۱۸درصد تولدها «تا دوسال بعد از تاریخ ازدواج» والدین رخ داده و این به معنای آن است که دیگر تشکیل زندگی معنای بلافصل فرزندآوری را به همراه نداردواین بخشی از تغییرات اجتماعی رخ داده مؤثر بر روندهای جمعیتی ما در سالیان آ ینده است.

واژه های کلیدی: جمعیت | سیاست | ازدواج | اطلاعات | خانواده | اطلاعات | خانواده | موانع ازدواج | بنیان خانواده

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه